onsdag 25 mars 2009

Flygande start!

Hej!

Nu ska jag berätta varför jag åker så väldigt mycket fram och tillbaka! Jag reste till Göteborg i måndags, som vanligt på morgonen, för jag hade ju lektioner på Bräcke. Sen sov jag över i övernattningslägenheten. Och så gick jag på lektioner på tisdagen. Det var inget ovanligt alls. Men sen reste jag hem igår kväll och ska åter dit ikväll och sen hem igen imorgon.

För idag har jag varit på intervju i en grannförsamling. Jag vill så gärna ha jobbet! De vill tänka lite nytt och de vill arbeta mer med vuxna ännu inte pensionerade. Och jag pratade på i intervjun så gott jag kunde. Vi vår se om nån månad hur det gått!


Men hon som rart tog emot mig berättade med sorg att hon gör sig beredd att gå i pension om något år. Då berättade jag om ett par damer som jag sett på tåget för ett tag sedan.

Den ena kom fram till hon som satt nära mig och sa med glad min- "Nu är jag också pensionär!"

"Åååååååh! Vad roligt! Grattis!" sa den andra med strålande ansikte.

och sen pratade de om nån konferens de skulle på i Blekinge och babblade glatt på med varandra.

Det känns hoppfullt för oss som blir äldre dag för dag, eller hur?!

"Lär mig leva livet fullt ut, varje dag!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för allt fint som du delar med dig av här!

varma vårkramar från "Belgara"