söndag 17 augusti 2008

lapp på lapp

Vår diakon, tillika kompisen U predikade idag på diakonins söndag. Det gjorde hon mycket fint och åskådligt med ett lapptäcke. Vi ger varandra små lappar i livet, möten som kan se ut på olika vis, i olika färger. Och våra lapptäcken kan se olika mycket vårdade ut. Kanterna oregelbundna och storleken vet endast vår Herre något om. Tråden som håller lapparna samman är kärlekens tråd...

Sara blev skjutsad av A till Växjö, hon går andra året på folkhögskolan där. Konstigt att sommarn börjar ta slut och terminerna drar igång. Men lite längtan finns allt!

Marta och jag har packat bilen, imorgon kör jag till Göteborg! Kursstart! Jag ska bara pcka mina kläder, stryka ett par blusar och komma ihåg väckarklockan...

Ha det gott i veckan, alla vänner! Jag har inte datorn med mig. Hörs på fredag!

" Var med oss som ska ut på vägarna, så att vi inte skadar någon eller själva skadas. Amen!"

1 kommentar:

Smurfan sa...

Lycka till vännen med ditt diakon år. Hoppas du kommer att få det bra. Tänker på dig och Guds välsignelse till dig och de dina.
Jag kör upp i morgon bitti Kramizar Smurfan