onsdag 17 juni 2009

Nu är det nog sommar. Fast en kall...

Sommarlov.
M läser sommarkurser, det är också ett sätt att få tiden att gå.
S deltar i Nordiska Ungdomsorkestern och får nya vänner från Tromsö och Island.
K har ett konfirmandläger med jätterara ungdomar, "de är såååå djupa!"...
Men D har som väl är sin kompis W som drar honom ut på äventyr, panta flaskor och köpa chips för pengarna... eller så.

Jag fick tillbaka min stulna cykel igår. Sorgligt nog var den ganska skadad. Och jag får betala tillbaka till försäkringsbolaget alla pengar, förutom att rusta upp den. Men då har jag två utmärkta cyklar, det är inte så illa! Bra för alla stora flickor som kommer hem av och till.

Idag ska vi gå igenom en massa praktiskt på Helgonagården. Jag har bläddrat i pärmar ihop med E som ska gå i pension. Hon har verkligen gjort mycket och varit en personlighet. Det kommer att ta tid att bli någon, tror jag. Fast det ska bli väldigt roligt. Arbetslaget är härligt.

Men efter midsommar har jag tre veckors ledigt. Då ska det bli lugn och ro. Hoppas jag.

"Att gå in i nya sammanhang hör till livet, Gud, men det är så svårt. Var med mig i det nya och hjälp mig ta vara på de goda minnena från det gamla."
.

Inga kommentarer: