lördag 6 september 2008

Sommaren kvar sig dröjer

Det är så fantastiskt grönt! Vi körde genom Blekinge igår, och det är så fina stengärdsgårdar med inhägnade kohagar eller fårbeten. Gräset är så ljusgrönt, fräscht, och träden moget mörkgröna, men ännu utan höstens rodnad eller gulnad björk... underbart att beskåda!

Vi svängde in på Statoil i Kristianstad med den nya leasingbilen från makens jobb. Plöstligt kändes bromsarna konstiga och alla lampor lyste JackPot! Bärgningsbil. Lånebil. Fem minuter försenade till begravningen, en väns mamma har dött. Och medan vi drack kaffet så lagade Toyotaverkstan bilen så att vi prick kl 18 kunde glida in och byta tillbaka till Priusen igen. Äventyr? kanske det...

Imorgon är det diakonvigning i domkyrkan, 12 kandidater ska vigas och få sin stola och sitt kors. Själv ska jag sitta på första parkett. Får bära ett av ljusen i processionen. Iklädd lång vit skrud- ett röcklin. Ser ni mig så vinka! ;-) Sen ska jag genast rusa vidare- har möte i en annan kyrka på eftermiddagen.

Annars- har tagit det lugnt idag, lite tvätt, bara och en runda på sta´n. I torsdags skyndade jag för att komma i tid till ett annat möte- missade precis bussen och då missade jag tåget till Lund men fick i gengäld tid att köpa lite bröd och dryck samt ett par eccoskor till söndagsprocessionen. Mina gamla är inget kul att visa upp. Det finns så många fina att välja på! Och sköna!

Så på måndag ny resa till Götet. Måste nu kolla biljetter för några veckor framöver. Hejhej!

"Gud, välsigna de nya diakonerna som ska vigas imorgon. Gör deras händer mjuka, deras öron tåliga och deras kärlek stark."

Inga kommentarer: