söndag 16 november 2008

full fart framåt!

Jag blev uppringd av SJ. Det blir till att åka med intercitytåg ett slag. X2000-tågen ska rustas. Jag har väl slitit ut dem.

K har haft det jättehärligt hos sin syster.
Och vi hade en finfin dag i Hässleholm på Pompejiutställningen. Det är märkligt att se alla föremålen som inte tuggats av tidens tand, utan fått ligga där stilla under askan. Men lite spooky är det allt...

Nu har jag hunnit med en del kyrkorådsarbete också. Det är skönt att komma nån vart med det som hänger över en. Jag har vattnat blommorna. Redo för avfärd. Tidigt imorgon ska jag resa igen. Rena lakan. Lite rena kläder. Böckerna. Datorn. Vi skriver ett arbete. Det är mycket.

Allt väl önskar jag hela världen. Jag mår gott. det blev en bra helg Mycket vila men också en del som blev gjort. Det är skönt.

"I Bangladesh drunknar folk, Gud, i Californien brinner det... hjälp oss att se vårt ansvar, och gör oss vakna och givmilda. Amen."

Inga kommentarer: