måndag 1 december 2008

Gott nytt kyrkoår!






Gott nytt år!

Det är det nya kyrkoåret som slagit till- och den första söndagen har sparkat igång adventstiden. Underbara vita ljus och röda ljusstakar lyser i fönstren och stjärnor här och var! Ingen snö i sikte i Lund, dimma och gråväder, men advent! Vi sjöng in helgen med församlingens körer i lördags eftermiddag, och på söndagen var det en fin gudstjänst med många av de gamla fina psalmerna. Och Otto Olssons Advent på slutet, kanske lite hellre än bra, men hur som helst jättehärligt!

Det har varit en lång helg i ledighet, ja, jag jobbade ett pass på fredagen, och jag tror att jag kom ihåg hur man gjorde!... men annars, skönt med en fyradagarshelg. Besök hos släkt och vänner, goa samtal och god förtäring. Bättre kan man inte ha det!

Idag har vi varit i Malmö och hämtat K:s cellostråke, den har nu nytt tagel och det är inte illa, det går bättre att spela då. Så har jag hälsat på vår vän Anneth från Tanzania som är här på ett par veckors besök. Hon är enormt duktig och inspirerande, har startat ett universitet som utbildar personal till handikapp-skolor och jurister med hjärtat på rätta stället... Se gärna på deras stiftshemssida www.elct-ned.org som min man sköter.

Jag har jättesköna handledsvärmare, de har jag virkat själv i grönt garn, mohair. Det luddar sig mjukt och gott. jag har börjat kolla in gröna kläder, märker jag, det kan väl inte ha med att göra att jag har gått halva tiden snart, på diakonutbildningen... den gröna diakonskjortan har inte varit ett lockande plagg tidigare, men nu börjar jag hitta ett och annat i olika gröna nyanser som ser rätt anständigt ut.

På tal om gröna nyanser, visst har jag tagit fina bilder på min hemstad. De är tagna med mobilen, jättedålig kvalité på kameran, således... men ändå!

Imorgon går tåget 5,13. Tyck lite synd om mig.

Och önska mig lycka till när jag gör första sökning av tjänst... borde skriva ihop ansökan nu, men kommer inte till skott. Roligare att skriva på bloggen, ju.

Kram alla vänner! Ha det fint!

"Var med mig varje dag, nu och alltid! Amen."

1 kommentar:

Anonym sa...

det med gröna färgen känner jag ju igen! det är en "arbetsskada" sen tidiagre för mig ;)
Kramisar och GOD JUL! (Saknar dig!)