lördag 18 april 2009

Sex veckor kvar.

nedräkning
nedräkning
nedräkning


Solen fortsätter att glädja oss. Kallt om nätterna men underbart dagtid. Dags för penséer? Absolut, jag är nog sist av alla här!

Jag har ett stort hus inombords fullt med rum att upptäcka. Upptäcker jag ju mer jag tänker på dem. Fulla med förmågor och oväntade viljor. Smyger omkring och smakar på framtiden. Det är svårt att inte ha fått besked om tjänst, så det blir fantasier mest. Jag tror att det där huset tidigare var rätt bebott av barn, men i takt med att de flyttar hemifrån vårt vanliga irl-hus så öppnas utrymmen för möjligheter. Jag kanske kunde... och om jag gör så här... eller javisstja...

Min äldsta doter ringde hem häromnatten, hade blivit av med handväska och mobiltelefon, men Gud ske pris! Tim som hittade den var en ärlig person! Och efter alla missförstånd i olika mobiltelefoner satt bara lättnaden kvar i modershjärtat- hon låg inte död i en buske! Utan lever på oberörd som alltid. Men jag blev berörd!

Idag ska Rabarberna, vår barbershopgrupp öva i flera timmar, vi ska sätta programmet! Det är inte så svårt. Men sen ska vi har klädsel. Ujuj. Jag är inte byggd för 30talsklänningar. Vi ska sjunga på en fest i juni. Det blir kul!

Annars...
Allt rätt väl. Hostar. mycket. Dumma förylning plus astma.

"Tack för din skyddande hand!"

Inga kommentarer: