söndag 17 maj 2009

Grönt är vackert!

Det är grönt ute. Gräset är vackert och nyklippt och buskarna står som en vägg mot cykelstigen. Över allt hänger ett grönt tak ner i form av grenar från träden. Avenbok och kastanj är det mest här. Smat blommande fruktträd.

Maken och jag tog en snabb runda på ett växthus, så jag har ett dussin krukor med blommor och tomater som ska grävas ner. Men först en gudstjänst. Vi fick förfrågan om någon kunde sjunga i micken, för de hade en liten ensemble som skulle kompa psalmen "Det spirar i Guds örtagård". Den psalmen kan jag, men den går fasligt högt, så jag ä rinte rätt person för jobbet. Den är väldigt vacker. Ser fram emot att lyssna.

Jag har tjuvstartat lite på jobbet- knyter kontakter och lyssnar på de kloka. Bara precis känner mig för försiktigt med fingertopparna. Det ska planeras reflektionsgrupper för hemtjänstpersonal. Så jag börjar genast veva igång tema-tankarna. Häftigt!

Fick i present av mina barn en knippe häften med uppbyggande och stärkande berättelser under temat: Det är aldrig kört! (Arguments förlag) Och en jazzig skiva. De vet vad som kan behövas.

I eftermiddag ska barbershopgänget öva igen. Sen ska jag packa och dra mina färde, som det heter. Tåget går vid 8 i kväll. Sen hemkomst till Sommarvädersvägen, således. Men det blir sovmorgon imorgon, kankse ända till 8? Om jag inte vaknar av ljuset. Jag är glad att få stiga upp om morgnarna...

Igår kväll fick jag bonat halva vardagsrumsgolvet. Idag ska vi flytta över möblerna till den sidan och ta andra halvan. Förberedelser för studentfirande pågår!


" Tack för den vilsamma gröna färgen i naturen. Det är en läkedom för själen att gå ut."

Inga kommentarer: