lördag 8 augusti 2009

Atles dikter

En månad går så fort. Nu är det två veckor kvar av min tid på avdelningen. En till två personer i veckan har gått bort och jag har lärt känna många nya patienter och deras familjer, varit med i deras svåra stunder, men också njutit av att se dem i vår underbara trädgård eller firat någon bemärkelse. Det blir så lätt att veta vad som är viktigt när tiden blir utmätt.

Den här helgen är jag ledig. Ungdomarna hade fest på nedervåningen igår, och de har en hel del disk att sköta. Själv har jag tagit mig ett bad, det är ett av mina lyxnöjen. Jag vill inte slänga ut badkaret som många gör. Som väl är har vi en dusch också för de övriga familjemedlemmarna som tvagar sig under mer ordnade former.

På onsdag är vi kallade till möte med biskopen, vi som ska vigas i början på september. Då ska vi samtala och få vår examinationsuppgift. Jag samtalar gärna med Anjte Jackelén, hon är en härlig människa. Skärpt och rar samtidigt. Vi ska också få prova ut albor (vita gudstjänstkläder) och vårt emblem, det smycket som visar att vi är diakoner. Det ska bli härligt att träffa de andra, vi är sju stycken som ska vigas samtidigt. Överväger att resa till Göteborg söndagen innan för att delta i klasskamraternas stora dag. Det verkar bli möjligt.

En av våra klasskamrater talar teckenspråk. Hon efterlyste igår texten till två dikter av Atle Burman, som hon ska använda på måndag på en begravning. Hon har texten på teckenspråk, men behöver den svenska översättningen. Jag vet att jag har boken "Buren av ljus" där jag tror att dessa två dikter finns: " I min sorg och saknad" och "Buren av Ljus". Men jag hittar den inte när jag söker. Ska göra ett nytt sökryck om en stund.
Om någon har texterna så kan de väl maila dem till mig på: asakgustavsson@hotmail.com
för jag vill inte att de läggs ut här, Atle ska väl ha sin copyright på dem.

Annars? Solen lyser och buskväggen utanför mitt fönster är grön. En liten lätt bris rör löven och livet är gött. Gossarna (maken och sonen) har det bra i Usambarabergen och sms:ar regelbundet. kan livet vara bättre?

"Tack för sommar och sol!"
.

Inga kommentarer: