tisdag 4 augusti 2009

Diasporerna

En är på festivaler och jobbar.
En är i Genarp eller nåt hos en cellokompis.

En är på stan med två fikaväninnor.

En är med sin pappa i Tanzania.

En är med sin son i Tanzania.


Jag är ensam hemma. Lite skönt faktiskt.





Eftersom jag var uppe i natt och körde dem till tåget som går till flyget. Och sen jobbat hela dagen. Nu är huvudet segt. Till skillnad från sonens som är välordnat av storasyster. Se såna fina flätor!





Inatt är det inget särskilt. Men nästa natt jobbar jag. Så är det att vara syrra. Dag och kväll och natt och helg, alltid redo! Så ikväll kan man vara redlös. om man hade orkat. Tjoho!


Det blir en stilla stund i hemmets lugna ro för mig, bara så ni vet.

"Visst håller du din starka hand omkring dem?"

1 kommentar:

Åsa d.y. sa...

det är ingen som kommenterar din blogg. Det tycker jag är konstigt eftersom den är så bra. Du gör mig glad varje gång. Kram på dig! Åsa d.y.