onsdag 12 augusti 2009

Övning ger Färdighet

Strax ska jag cykla ner till domkyrkan. Det hänger regn i luften.

Vi ska delta i morgonbön och sedan tillbringa dagen på stiftskansliet och med biskop Antje. Hon ska samtala med oss sju diakonkandidater och ge oss vår examinationsuppgift. Vi har ansökt om att examineras och vigas och nu närmar det sig. Det som varit som en ogripbar hägring får kontur och färg.

Vi ska också öva lite i domkyrkan på eftermiddagen- kom inte dit! :-)

Det har varit svårt att fokusera i förväg, jag blir så engagerad av mitt arbete, så är det när man har med andra människor att göra hela dagarna. Lätt att glömma sig själv. Det är väldigt bra att den veckan som föregår vår stora dag inleds med retreat. Inför viktiga händelser kan man gott få tänka lite över sig själv.

Idag är det internationella ungdomsdagen. Det står i tidningen. Grattis alla ungdomar. Ni är underbara!

Jag har flera stycken i mitt hus, och de är så kloka och fina. Fast den yngste ungdomen tillbringar natten med sin far i sällskap av lejon och elefanter i Mikumi nationalpark. Hoppas att ingen vill ha honom till frukost... Längtar efter dem, de har varit borta två veckor nästan.

"Du är nära mig i varje andetag. Det är jag som glömmer dig, inte du som glömmer mig."
.

1 kommentar:

Åsa sa...

du måste berätta hur det var hos Antje. Vi har inte varit hos Turid än så jag är nyfiken på vad man gör. Fast vi har fått vår uppgift, den ska vara inlämnad 24 augusti
Åsa d.y