fredag 12 december 2008

Lucia

Det är Lucia imorgon.
Det brukar vara så fint på jobbet... på den tiden jag hade ett jobb...
Lunds Akademiska kör sjunger på Hospis och stannar efteråt på kaffe och lussekatt!

Imorgon ska jag nog titta på TVn.
sen blir det lucia i kyrkan som vi brukar ha, alla körerna. Mysigt. Flickor och glitter och pojkar som håller i stjärnor. Det där med strutar kan vi avstå från, jag förstår min D som vägrat strut länge.

Var på info på stiftet. Det var den första planeringen inför vigningen och en del om att söka jobb. Vi går ut skolan i slutet på maj och vigningen sker i september. Då ska vi ju helst ha tjänster alla 8. Fast tre har redan jobb. Man ska vigas i fin vit alba, får ta på sig stolan och korset med duvan. Det ska uttalas löften, både våra och Guds. Då sluts ett förbund kan man väl säga. Som att tumma på en viktig sak.

Jag började dagen med att skotta snö. Den har nästan töat bort nu, snön, men det var en vacker morgon. Det kan gott få komma lite till inför lucian!

Sängen kallar!

"Tack för julrosorna som blommar under snön! De påminner om livet som aldrig dör."

Inga kommentarer: