torsdag 10 april 2008

Svart som natten

Så ser det ut i min almanacka den här veckan. Svart som natten, varenda rad fullklottrad av attgörasaker.

Nästa vecka verkar en nyans ljusare, men jag vet att jag lurar mig själv. Jag har jättemycket att läsa som har fått vara till "senare". Fast jag är en hejare på att läsa snabbt... Kanske kan jag ta mig igenom den också med hjärnan i ett stycke.

Sen är det ett par helger till som är rätt dubbelbokade med nattjobb och familj och uppdrag. Men det blir lindrigare faktiskt framöver.

Det har varit en slitsam vår med arbete och plugg och ordförandeskapet i kyrkorådet samtidigt. Och jag vill ju gärna hinna med mina telningar. David fyller år på söndag, 15 är en stor dag.

Skönt att äntligen vara färdig med auskultationen, det har varit mycket intressant, men rätt tröttande också, minsann. Avslutade med två begravningar, och gav sen bort en fin fruktkorg som tack för den här tiden. Det gillade de! Jag har haft det jättebra!

Gjorde världens jättegod fisksoppa med aioli till kvällsmat. Vi gillar fisksoppa!

Nu blir det en tidigkväll. Imorgon behöver jag vara utvilad. Då ska jag ju prata med hjärnskrynklaren. Sen är jag fri hela dagen. Utom allt det där jag hade tänkt göra. På stan.
Kulikul!

För jag kan ju inte bara skriva och klaga hela tiden! Jag har det ju jättebra, intressant och roligt. Elände att man ska bli trött av sånt!

" Kom till mig alla ni som arbetar, jag ska ge er ro... så nu kommer jag och ber om lite ro, går det?"

Inga kommentarer: