söndag 22 juni 2008

En söndag som vilken söndag som helst...


Vad du är söt min kära lilla... Idag fick jag en kram sådär bara helt utan att be om det, av den som jag gillar, gillar allra mest. Kom genast att tänka på barndomens visor.

Har ni också Gullan Bornemark i barndoms-öronen? Jag kunde alla hennes låtar utantill så bra att jag redan vid första tonen av introt kunde vara beredd på rätt ord och rätt ton. Den andre favoriten i musikväg var Bertil Hallin, han som tonsatt Faraos dotter och en hel hoper andra bibelvisor. Honom har jag träffat för ett tag sen. Vi skulle göra sånger ihop- jag text och han musik. Det är inte så alldeles enkelt, det behöver smältas ihop ett tag och så bytas nån ton eller textgnutta här och där. Men roligt har vi! Det blir nog inte så många med den här farten. Har ni förslag på saker som vi borde skriva om så tipsa mig gärna nedan! En fin vaggvisa kommer med all säkerhet inom kort.

I trädgården står de sista resterna av midsommarstångsfägringen, och huset känns ännu något så när städat. En njutning! Jag sorterar pappershögar, inget favoritnöje, precis, men alltid skönt när man vänt igenom dem och åtgärdat det mest högprioriterade. Och kastat minst en tredjedel av pappersmängden! Den här fina pallen och blommorna såg jag en gång i Arild. Dit kan man åka och gå omkring och njuta, fa av hamnen och båtarna!

men ikväll, då ni!

då ska dotern predika första gången

jaja, hon har hållit andakter förr, så jag vet att hon kan men jag och fadern ska sitta i bänk och känna oss stolta prick kl 19

Annars? Idag reste K till Öland. Hon blir borta nio dagar. När hon kommer hem har D rest till Blekinge. EN splittrad syskonskara. Fast M ska jobba lite som vaktmästare i St Hans i sommar. Där kan ni kolla om hon rattar ljudet rätt på söndagarna. Och S ska flytta grejer på scen i juli/ augusti på Drottningsholmsteatern. Ni som frekventerar denna kan hälsa henne från mig.

Sommarens bästa vila är väl egentligen att ta det lungt och ha det kravlöst. Det går hemma också om man koncentrerar sig. Därför ska vi göra det. Koncentrera semestern till en och annan helg i lugn och ro. Ni vänner som inte hör av oss, vi vilar. Det är livsnödvändigt. Maken och jag tar det nog lugnt mellan arbetsinsatserna. Vi orkar och hinner inte med några stora projekt. Hoppas det blir lite sol ibland.

Imorgon börjar sista veckan på praktiken i Höör. Sen blir det Malmö! Hej och hå!

" Var med alla oss som inte kommer iväg på nån jättesemester, hjälp oss att njuta alldeles nog av vår vanliga svenska sommar! "

Inga kommentarer: