måndag 23 juni 2008

Slemmigt!

Vad är det för skillnad på en snigel och en BMW?
På snigeln sitter slemmet på utsidan.

Jag blir så glad när jag kommer ihåg en rolig historia, det är så sällan! Men mördarsniglarna och jag är inte överens om deras livsvillkor. Så jag har en hatkampanj mot dem. Detta vädret gör saken värre, mycket regn och mörker ger mer sniglar i gräsmattan. Elände!

D och jag har ÄNTLIGEN hittat fina byxor till hans konfirmation. Svarta linnebyxor storlek 29/32. Tillhörande vit slimmad kortärmad skjorta och en blommig slips i svart och grått. Han är nöjd. Jag med!!!!!!!!!!!!

Nu ska han märka sina kläder. Jag får nog märka lite också om jag gissar rätt. Det är det sista av mina barn som ska på konfaläger. Hurra, hurra! Så göra vi när vi märker våra kläder, märker våra kläder, märker våra kläder... Lägg märke till den käcka anpassningen av midsommarvisan!

Nu ska jag attackera mina skräphögar på övervåningen, jag har tappat bort mitt gymnasiebetyg. Jag vet att jag lade det där nånstans... för ett halvår sen. Jag var fiffig och lade papper färdigkopierade i ett kuvert och så pillade jag ner betyget där också men jag har glömt varför. Sen lade jag det på ett säkert ställe. Fullständigt helsäkert. Suck. Vet ni hur mycket papper jag har sorterat den senaste tiden? Det måste vara ungefär som på skattekontoret inför årsskiftet! Har ni söktips?

Kanske kan sonen och jag njuta av en lugn afton, maken jobbar länge tack vare försäkringskassans tandvårdsreform men han lät glad på telefonen för de hade nog levererat programmet till sist. Tårta avnjöts. Vi kan göra popcorn eller plättar hemma. Det blir inget lätt val. Och se på Foyle och Sam som löser alla gåtorna med ett leende. Toppenafton!

Ha det gott alla vänner!
Åsa

"Gud om jag inte var så slarvig skulle jag nog vara lättare att umgås med. Men jag får visst ta mig som jag är. Det gör ju du. Tack och lov!"

Inga kommentarer: