onsdag 27 februari 2008

Andas in morgonen

Vädret är skönt här i Blekinge. Det är lite duggregn i luften men en lätt ljummen vind drar och mullen doftar. Tulpaner och påskliljor sticker upp sina gröna blad. Kanske är tiden ur led, vädermässigt, men ändå njuter jag av det första andetaget utomhus.
Det har i texterna den senaste tiden talats väldigt mycket om demoner. Det är en del av bibelns språk som jag har svårt att förstå. Jag önskar ibland att det vore enklare. Om det stod- Det finns svåra saker som drabbar en människa, och det finns ondska i världen. Jesus ser dig som är sårad och hjälper dig igenom det. Det goda är värt att satsa på. Det hade varit enklare. Fast vad skulle man då behöva förklara? Naturligtvis hade alla valt att leva efter Guds vilja då?

Eller?
Naturen säger mig idag på morgonen: Gud vill dig väl. Vakna, människa, sträck på dig och dra in ett andetag livgivande syre. Gå sedan din väg genom ditt liv. Jag är med dig.

"Tack Gud, för våren, vör ljuset och för vinden."

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken vacker bild! :)
Du har inte lust att skjutsa iväg lite vårväder norröver? Här blåser och regnar det bara :(