lördag 15 mars 2008

Lördagen innan palmsöndagen

Naken står jag
till sist
utan plånbok
och betyg

det enda jag kan
visa upp
är mina händer
Har jag använt dem?


Vaknat efter den första av två nätters arbete. Vi ska öva med Schyttsensembeln, vi är några som ska sjunga "Jesu sju ord på korset" och min dotter Marta har skrivit dikter som ska läsas mellan sångerna. I orkestern sitter även två av min döttrar, vi har en liten ensembel med 2 st viola, cello och blockföjter samt orgeln, och det blir väldigt vackert. Så välkomna till Sankt Hans i Lund på långfredagen 21/3 kl 18.

Häromdagen hördes tranorna över Jämshög, läraren och skolpräst Magnus öppnade förnstret i kapellet och så klev vi ut för att se dem cirkla över oss. Högt, högt uppe svävade de runt. Man kan förstå att de ansågs bringa tur förr. Vackra och mäktiga fåglar.

" En del helgdagar blir arbetsdagar för några. Var med dem som håller livet i helgd så att de inte vilar på vilodagen."

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: