tisdag 25 mars 2008

Strålande väder och snöchock...

Det blev en jättefin Emmausmässa i S. Sandby. Många konfirmander, lite annat folk, ett par psalmer varav en som jag aldrig sjungit- men den var fin! Sv Ps 742. Det gick också mycket bra med sjungningarna och textläsandet, det var roligt att läsa meditationen. Så när vi skulle gå ut ur kyrkan så snöade det. Jättemycket.
Det var rent ohemult stora snöflingor, makabert vällde de fram mot bilen där vi kröp på vägen mot Lund. Tills vi kom upp vid Vattentornet. Där slutade det snöa- Helt underligt.

Idag lyser solen över världen. Det känns som en riktigt bra start på en auskultationsperiod. Jag är inte van att "titta på" när det händer nåt, jag brukar vara med och jobba. Så det sak bli lite annorlunda att vara en gäst mest. Kanske kan jag inte låta bli att bära lite bänkar eller koka lite kaffe...? Idag börjar jag med nån barngrupp. Dagen till ära har jag en rosa skjorta över min randiga tröja. Fattas bara clownnäsa?

"Som när snön faller över människorna i Norden gav du folket manna i öknen, på morgonen låg det vitt och fint över marken. Tack för att din nåd faller lika ymnigt över oss varje morgon!"

Inga kommentarer: