onsdag 12 mars 2008

Mot Göteborg!

Långkörning idag. Jag får med mig en klasskamrat, tack och lov, samt en annan blivande kollega. Vi ska till Bräcke på informationsdag. Det blir intressant.
Det värsta är att jag vaknade med nackspärr och axelvärk. Jag som aldrig är spänd i axlarna. Jag höll på att inte ta mig ur bingen... Hittade en gullig klasskamrat som masserade lite och så har jag medicinerat med Paracetamol. Och farthållaren är jag glad för. Samt avlösningsmöjlighet vid ratten. Så det kan nog bli bra ändå. Men typiskt just idag, jag vill känna mig frisk och fri!


Nåväl:

Tornsvalor och jubel

Klangen av kopparporten som slås igen


ekar: FÖR EVIGT! för evigt...


med ryggen mot den tunga dörren


ansiktet mot dalen den grönskande


Nu kommer jag!


högt därovan sjunger tornsvalorna


än en gång


sol bleker morgonhimmel och lingult hår



"Var med oss som ska ut på vägarna så att vi inte skadar andra eller oss själva!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas besöket i Göteborg blir till belåtenhet. Det är en rätt trevlig stad för det mesta, och trots allt. :)
Lycka till med körningen!

Anonym sa...

Tänker på er idag och tack så mycet för lomousineservicen igår kväll/natt.. hoppas inte vi har för mycket del i den onta nacken..
kram och ses imorgon.. hoppas ni haft en bra dag...
Lotta